Tabbladen

vrijdag 27 mei 2011

Playin' with make-up: Help me, I'm slashed.

Photobucket

De meeste van jullie kennen Vera wel, en weten dan waarschijnlijk ook dat zij een wekelijks artikel heeft genaamd: Playing with make-up. Ik vond het vaak heel vet wat ze deed, en probeerde het zelf ook uit. Ik ga dan niet voor iets lievelijks, nee ik ga gelijk voor het enge horror gedoe!

Photobucket

Op de eerste foto vind ik het zo vet lijken, net echt! En op deze foto nog meer, het ziet eruit alsof het echt bloed is, met echt vel et cetera. Benieuwd hoe ik dit gedaan heb? Het was eigenlijk gewoon een probeersel maar ik vind het goed gelukt!

Ik begon met een dikke streep van eyelashglue, hiervoor heb ik die van DUO gebruikt. De variant die zwart opdroogt. Toen het een beetje donkerder begon te worden heb ik met een uiteinde van een kwast het naar buiten geduwd. Zodat het net leek alsof het een open wond was, natuurlijk is het nu nog steeds zwart dus ben ik er met cream foundation en poeder overheen gegaan. Toen leek het al gelijk op echte huid.

Maar hoe kreeg ik dan het bloederige effect? Ik besloot een rode lipstick te pakken die een beetje een blauwige ondertoon had. Ik koos voor Hot van Gosh, een kleur die nu niet meer verkrijgbaar is. Het is een geweldig diep rode kleur die heel glossy lijkt. Toen ging ik er nog overheen met een knallende rode lipgloss om het een 3D effect te geven, en tadaa dit was het resultaat.

Photobucket

Ik vond het eruit zien als opgedroogd bloed, heel bijzonder! Net toen ik 1 foto gemaakt had ging ik erdoor met mijn vinger, oeps! Ik vond het zo zonde en besloot maar om het eraf te halen, maar net op het moment toen ik er bijna met een doekje overheen wou gaan zei mijn moeder dat ik er gewoon doorheen moest smeren, zodat het leek alsof het echt uitgesmeerd bloed was! Super cool idee natuurlijk en ik begon gelijk, de twee bovenste foto´s zijn daarvan het resultaat.

De rode lippen heb ik weer weggehaald bij de eerste foto´s, vond ik toch net teveel! Ik kan zo niet meer precies zeggen welke producten ik gebruikt heb, maar zoals ik vertelde in mijn verhaaltje maakt het niet zoveel uit welk merk je gebruikt, als ze maar een goede pigmentatie hebben.

Ik vond het eindresultaat eigenlijk best wel heel vet, en volgende week komt er zeker nog een online, niet zo spectaculair maar wel leuk! Ik vind het zeker leuk om zulke dingen zo nu en dan eens te doen, en ik denk ook wel dat dit een wekelijks iets word!

En, wat vinden jullie ervan? Zouden jullie het anders doen of vinden jullie het zo goed? Oh en willen jullie dit wekelijks zien, of maar 2 keer in de maand? Leave it below!

Until next time, Joyce.

1 opmerking: