Tabbladen

dinsdag 17 mei 2011

Review: Essence My Skin Crèmes

Photobucket

Als je het goed kan herinneren liet ik jullie een sneakpeak zien van een opcomming review, en dat is dus deze! Vandaag ga ik met jullie de dagcrèmes van essence bekijken, en mijn mening erover geven.

Photobucket

Aller eerst die in de roze verpakking. Deze is speciaal voor de droge tot normale huid. Hij bevat granaatappel en bamboe. Wat zegt essence erover? "Maak een einde aan de droge huid met intensieve verzorging van essence my skin! Deze nieuwe gezichtscrème verzorgt de dorstige huid 24 uur lang, herstelt de elasticiteit en geeft energie. Granaatappel & bamboe zorgen voor een vochtboost zodat de huid niet uitdroogt. Om de dag zorgeloos te beginnen, bevat de crème bovendien uva/uvb filters die uw huid beschermen! Geniet van een intensieve verzorging en een zijdezachte en stralende teint!"

Photobucket

Op elk potje zit een zilverfolie als je hem voor het eerst open maakt, leuk dat je dan nog even het merk ziet staan. Meestal staat er niks op!

Photobucket

Als je het folie eraf haalt krijg je een oranje crème te zien, wat een leuke combinatie van kleuren, dat roze en oranje! De crème heeft een dikke substantie en ruikt naar granaatappel, als je niet van geuren in je crèmes houd zou ik al deze crèmes sowieso al afraden. Ik vind het wel een lekkere geur, en deze is dan ook mijn favoriet! Want ik heb zelf een droog tot normale huid.

Photobucket
Hier kan je zien hoe de substantie is op je huid. Het voelt aan als een dikke, voedende crème. Als je de crème uitwrijft laat hij een beetje een glim achter, maar dat is bij de meeste goed voedende crèmes. Als je een vette huid heb zou ik deze niet aanraden want hij laat je nog meer glimmen, dan dat je normaal al doet. Het is zeker waar dat het mijn huid zijdezacht laat aanvoelen, maar of het ook echt 24 uur hydratatie geeft ben ik nog niet over uit. Mijn huid voelt na een lange dag werken toch wel gehydrateerd aan, maar 24 uur? Nee ik denk het niet. Wat ik wel fijn vind aan deze crème is dat hij voedend aanvoelt! Mijn eindoordeel is zeker positief.

Photobucket

Op naar de volgende! Dit is een crème voor alle huidtypes, wat zegt essence over deze crème? "De geur alleen al geeft je een gevoel van frisheid en verzorging! De moisturizing cream-gel wordt snel geabsorbeerd, hydrateert de huid tot 24 uur lang en beschermt de huid tegen schadelijke invloeden met uva- en uvb filters. Verrijkt met limoen & komkommer garandeert deze creme een mooie, frisse en stralende huid."

Photobucket

Deze crème is niet echt een crème, maar meer een gel. Ik ben meer van de echte crèmes, dus ben hier ook niet zo een fan van. Ook deze heb ik uitgebreid geprobeerd en ik moet zeggen dat als ik een ander huidtype had ik deze zeker was gaan blijven gebruiken!

Photobucket

Als je je nu afvraagt wat is die rare witte gloed/streep? Dat komt door de flits, omdat het natuurlijk een gel is reflecteert het ook meer licht. Deze gelcrème zou ik zeker afraden als je een droge tot normale huid hebt, want mijn huid voelde trekkerig aan na een paar uur, niet genoeg hydratatie. Wat ik wel leuk vind aan deze gelcrème, is dat er licht reflecteerde deeltjes in zitten waardoor je nog meer straalt, wat essence hierover zegt klopt dus ook echt! Het is moeilijk op de foto te krijgen maar ik zag zeker dat mijn huid meer straalde als anders. Wat ik ook heel fijn vind aan deze gelcrème is dat hij licht is, en een verfrissende werking heeft. Mijn huid voelde fris en fruitig aan nadat ik deze gel gebruikt had. Deze gelcrème is perfect voor mensen met een normale huid, hiervoor moet je geen vette huid hebben want dan ga je nog meer glimmen, maar ook geen droge huid, want veel hydratatie bied hij niet.

Photobucket

En lastly.. De crème voor de normale tot combinatie huid. Hier was ik echt benieuwd naar, want hydraterend en mattifying in een, bijna te mooi om waar te zijn! Essence zegt: "Een perfecte, matte teint? Gedurende de hele dag? Geen probleem met het juiste beauty product! De nieuwe olievrije matterende creme werkt tot 12 uur lang. Lychee & blauwe druif hydrateren de huid intensief en maken haar zacht en soepel. Dankzij de uva/uvb filters is dit een ideale crème voor dagelijks gebruik. "

Photobucket

Een paarse crème, past weer totaal bij de verpakking super leuk! Dit is een mix tussen een gelcrème en een crème, want een echte crème is het niet.

Photobucket

Ja het brengt nogal vreemd aan op de huid, maar het blend gelukkig wel mooi in. Zoals je kan zien eindigt de crème wel mat op je gezicht, wat ik echt een plus vind! Deze crème vind ik niet genoeg voeden voor mijn droge huid, maar dat is ook logisch want daar is hij niet voor gemaakt. Een 12 uur lang houdende matte teint geeft hij wel! Super fijn in de zomer. Maar hij maakt mijn huid niet soepel, zoals Essence beloofde. Ik kreeg er eerder een strakgetrokken mat gezicht van. Het is een zeker een gevoel waar je aan moet wennen, en hydrateren doet hij zeker zelfs bij mijn droge huid is dit een goede crème!

De roze, en paarse verpakte crèmes zijn zeker mijn favorieten en die ga ik ook zeker weer opnieuw kopen want de paarse is materend en dat zie je niet vaak in zo'n goedkope crème. En nu de zomer eraan komt wil ik zeker wel een mat gezicht. De blauw verpakte gelcrème vind ik een echte tegenvaller, zelfs al heb je een vette huid hydrateren doet hij niet genoeg. En ik zou hem sowieso al afraden voor een vette huid vanwege de licht reflecterende deeltjes.

Dit was het dan voor mijn überlange artikel over de Essence crèmes, en ik ben zeker blij dat ik ze gekocht heb. Want de roze is nu mijn alledaagse dagcrème. Heb je nog vragen? Laat ze achter in de comments, en ik zal kijken of ik er een antwoord op kan geven!

Essence My Skin is verkrijgbaar bij elk Essence verkooppunt, het staat tussen de gezichtsverzorging. De gezichtscrèmes kosten 1,99 EUR per stuk.

Untill next time, Joyce.

2 opmerkingen:

  1. Die roze is echt fijn Joyce, bedankt voor de tip! Klein potje, maar je hebt er ook weinig van nodig. Ideaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Logish dat je van de laatste een strak getrokken gezicht kreeg, mat wil namelijk zeggen dat het je huid "droog" laat aanvoelen en dat kan een vette huid zeker gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen