Tabbladen

woensdag 18 mei 2011

Overview: MAC oogschaduw

Photobucket

Vandaag wou ik jullie graag mijn tot zover verzamelde MAC oogschaduwen laten zien! Ik heb nog net geen 15 pan pallet vol, maar daar spaar ik wel voor! Zoals je kan zien heb ik een variatie van neutrale en gekleurde oogschaduwen. En helemaal in het midden zie je mijn nieuwste aanwinst, sketch! Als je vorige week mijn shoplog hebt gezien, zag je dat ik die had gekocht, net als dit palette overigens! Laten we snel gaan kijken welke kleuren ik heb!

Photobucket

We beginnen bij de eerste drie, de lichtste kleuren! Van boven naar beneden; Vanilla, brule en retrospeck. Vanilla is een geweldige highlight kleur, en die gebruik ik bijna elke dag op mijn wenkbrauwbot en in de binnenste ooghoek. Brule kocht in in NYC, en ben er nog steeds heel blij mee, als ik een rustige ooglook wil, of een heftige kleur wil uitblenden gebruik ik deze! En dan is er nog retrospeck, een glimmende champagne achtige kleur, helemaal geweldig aangebracht over je bewegende ooglid, met een beetje corduroy in de crease!

De tweede rij bestaat uit matte bruine tinten, die ik vaak gebruik in mijn crease. Van boven naar beneden; Soft brown, corduroy en embark! Soft brown is geweldig om donkere kleuren zachtjes over te laten lopen in je highlight kleur, maar als ik een echt rustige bijna nude look wil gebruik ik deze in mijn crease! Zoals ik net al zei is corduroy geweldig in combinatie met retrospeck en dat is ook bijna mijn allerdaagse look, als ik niet weet wat ik wil doen. Het is gewoon de perfecte bruin tint! Embark daarintegen is eigenlijk een kleine miskoop. de MUA bij de macstore in NYC raadde me deze aan, alleen had ik niet gezien dat hij echt een rode ondertoon had, iets wat ik niet op prijs stel in mijn dagelijkse looks, ik gebruik hem wel maar niet zo vaak als dat ik eigenlijk gehoopt had!

Rij nummer 3 bevat (nog) maar 2 kleuren, met de namen sketch en beauty marked. Sketch is dus mijn nieuwste aanwinst en ik ben er nog steeds heel erg blij mee, ik vroeg de MUA bij de pro store in Amsterdam naar een lichtere variant van beautymarked, omdat die soms haast zwart overkomt. Hij raadde me deze aan, en ik vind hem geweldig! Ik gebruik hem vaak op de onderste wimperlijn, en dan met een paarse mascara op de beneden wimpers! Iets als Benefit Bad Gal Plum is een goede keus! Beauty marked lijkt zo mooi in de pan maar hij heeft niet zoveel roze glitter op je ooglid en komt soms haast zwart over, en dat vind ik heel jammer want hij is zo mooi!

De vierde rij bevat een beetje een mix van kleuren die in geen een ander rijtje thuis konden, bronze, goldmine en humid. Bronze is heel mooi aangebracht over het hele ooglid en bronze is ook geweldig in de crease, het is een mooie kleur, maar kan niet in combinatie met andere shimmery kleuren, want dan is het gewoon too much! Goldmine was mijn eerste aankoop in een MAC store in Nederland! Een geweldige goudkleur, heel mooi over je hele ooglid, maar ook geweldig in je binnenste ooglid, als ik haast heb veeg ik snel even een beetje goldmine of retrospeck over mijn gehele bewegende ooglid, and I'm done! En dan hebben we nog humid, de MUA in NYC raadde mij deze aan omdat ik een quad wou vullen, en omdat ik groene/hazelachtige ogen heb, deze kleur draag ik vaak als een smokey eye omdat hij vrij donker is, maar het is weer niet zo heftig als zwart. Zeker een aanrader!

En dan de laatste rij, een blauwe en een zwarte met de naam; contrast en carbon. Contrast gebruik ik voor de zelfde doeleinden als humid, en soms laat deze kleur mijn ogen blauw lijken! Super leuk. Carbon is gewoon je basic zwarte kleur. Soms gebruik ik hem als liner, en soms als crease kleur. Het is zeker een multipurpose kleur.

En dat was het dan! Een beetje veel tekst deze keer, maar ja ik moet toch veel vertellen over mijn favoriete oogschaduws!

Nog suggesties om mijn 2 lege plekken op te vullen? Leave it in the comments!

Untill next time, Joyce.

1 opmerking:

  1. Ziet er mooi uit! Ik vind die paarse mooi! Helaas heb ik geen suggesties.

    BeantwoordenVerwijderen